No Result
View All Result
Goyki 3 Art Inkubator
  • O nas
    • O nas
    • Misja
    • Lokalizacja
    • Dla Mediów
    • Logo
    • Polityka Prywatności
    • Deklaracja dostępności
    • Regulamin zwiedzania willi
    • Regulamin coworkingu
    • Regulamin pracowni artystycznych
    • Regulamin czytelni
    • Regulamin pracowni krawieckiej
    • Regulamin najmu pomieszczeń i organizacji wydarzeń w parku
    • Newsletter
  • Blog
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Literacki Sopot
  • About us
  • E-Sklep
  • Kontakt
  • O nas
    • O nas
    • Misja
    • Lokalizacja
    • Dla Mediów
    • Logo
    • Polityka Prywatności
    • Deklaracja dostępności
    • Regulamin zwiedzania willi
    • Regulamin coworkingu
    • Regulamin pracowni artystycznych
    • Regulamin czytelni
    • Regulamin pracowni krawieckiej
    • Regulamin najmu pomieszczeń i organizacji wydarzeń w parku
    • Newsletter
  • Blog
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Literacki Sopot
  • About us
  • E-Sklep
  • Kontakt
No Result
View All Result
Goyki 3 Art Inkubator
No Result
View All Result

Elegia

Wystawa Anastasii Kolibaba

30 grudnia 2022
Elegia

Grafika autorstwa Joanny Czaplewskiej

27 stycznia o godzinie 19.00 zapraszamy na wernisaż prac Anastasii Kolibaby, studentki w pracowni prof. Anny Królikiewicz w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, rezydentki Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w Gdańsku.
Będzie to pierwsza wystawa z cyklu wystaw prezentujących prace studentów gdańskiej ASP z różnych pracowni.
Projekt znajdzie swoje miejsce na werandzie #Goyki3.

 

Elegia

Wystawa Anastasii Kolibaba
Kuratorka: Anna Królikiewicz
Wernisaż: 27 stycznia (piątek), godz. 19.00
Wystawa: 28-29 stycznia (sobota-niedziela) w godz. 12.00-19.00
Wstęp bezpłatny

Anna Królikiewicz od października 2022 w ramach programu wsparcia ukraińskich artystek i artystów „Poszerzony warsztat” ma zaszczyt merytorycznie wspierać artystkę Anastasię Kolibaba. Organizatorami programu są Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku i Goethe-Institut.

Kolibaba urodziła się w 1994 roku w Odessie. Ukończyła Grekov Art College. Zajmuje się malarstwem, rzeźbą, grafiką, techniką mieszaną. Podstawą jej stylu jest eksperyment oparty jednak na swoistej, solidnej tradycji odeskiej szkoły malarstwa- historycznego centrum kulturalnego północnego regionu Morza Czarnego. Malarka wywodząca się ze szkoły akademickiej swój język obrazowania buduję za pomocą wyrazistych, harmonijnych, realistycznych form i wyważonej kompozycji z pieczołowitą dbałością o szlachetną technikę.

Od początku wojny artystka przebywa poza Odessą pozbawioną prądu, a teraz wody i stara się tworzyć, wystawiać, aby przetrwać, żeby wrócić do swego kraju. Twórczyni pracuje w drodze, pakując i rozpakowując bagaż na kolejnych rezydencjach kolejnych gościnnych państw, wypracowując w tych warunkach autorską olejną technikę na papierze- ze względów praktycznych: łatwiejszą od naciągniętych na blejtramy płócien do przewożenia z miejsca na miejsce.
W dialogu z kuratorką artystka mówi: (…) „Formy w mojej praktyce stawały się coraz bardziej surrealistyczne, jakbym próbowała przeformować klasyczny, przedstawiający styl opowiadania według własnych potrzeb. Orientacja stylistyczna skłania się ku estetyce symbolizmu, gdzie przedmioty, prozaiczne motywy i elementy codzienności przestrzeni i architektury zamieniają się w atrybuty, znaki i indeksy”. Anna Królikiewicz postanowiła doprowadzić do wystawy indywidualnej twórczyni i być jej kuratorką: prace i jej postawa są warte pokazania ich szerszej publiczności.

Kolibaba wystawę nazwała „Elegia”. Jej treść jest w trakcie powstawania, złożą się na nią malarstwo, rzeźba i mała seria grafik, poświęciły czas pamięci miejsc, pamięci ciał i miasta, jako ciała. Osnowa rosyjskiej napaści jest w rozważaniach silnie obecna. Symboliczną rośliną staje się oset, natywny gatunek porastający nadmorskie wydmy Odessy, wyjątkowy ornament zdobiący zabytkową, bombardowaną architekturę portowego, bogatego, wielokulturowego miasta. Chwast, który teraz dziko, witalnie i bezwzględnie rozprzestrzenia się po polach zgliszcz. Artystka przy pomocy roślinnej metafory zadaje sobie pytania o nakładanie się na siebie znanych obrazów domu i klisz krajobrazów znaczonych przez agresywne, barbarzyńskie zniszczenie.

Artystka i kuratorka nie mogły wymarzyć sobie lepszej przestrzeni dla pokazu tej twórczości, niż pokryta fragmentami dawnych roślinnych fresków, kontekstem korespondująca z twórczością Anastasii czysta, jasna, patrząca na morze, jak Jej własne portowe miasto, sala restauracyjna w sopockim Goyki 3 Art Inkubatorze.

fot. Anastazja Kolibaba

Anastazja Kolibaba jest ukraińską artystką. Urodziła się w 1994 roku w Odessie. Ukończyła Grekov Art College. Specjalizuje się w malarstwie, rzeźbie, grafice, mediach mieszanych. Podstawą jej stylu artystycznego jest eksperyment oparty na swoistej tradycji szkoły malarskiej w Odessie, jako historycznym centrum kultury północnego regionu Morza Czarnego.
Jako wychowanka tej szkoły akademickiej buduje swój język obrazowy za pomocą pomocą ekspresyjnych, harmonijnych form, wyważonej kompozycji, tonalnych i kolorystycznych schematów. Główną rolę w jej twórczości odgrywa dbałość o technikę i szczegółowe podejście do właściwości materiału. W sztuce wizualnej znaczenie nie może być oddzielone od fizycznego ucieleśnienia dzieła pracy. To, czego nie można wyrazić słowami, znajduje swoje ucieleśnienie w technicznym wyrafinowaniu.Pomysły są oparte na filmach dokumentalnych o otaczającej Anastazję rzeczywistości. Za pomocą prostych gatunków jest to dla niej najbardziej naturalne wyrażenie przesłania lub idei. W każdej pracy umieszcza bezpośredni przekaz, odniesienie do konkretnego wydarzenia lub problemu, jako podstawę fabuły. Proste motywy i obrazy żyją już własnym życiem, tworząc nowe znaczenia i skojarzenia, zależne od widza i osobistej percepcji każdego z osobna. Jako autorka i jako obserwatorka prowadzi działania narracyjne. Jej prace są refleksjami na temat procesów społecznych, politycznych i kulturowych. Buduje opowieści w oparciu o kontrast pomiędzy
liryką ludzkich koncepcji etycznych a prymitywnymi, archaicznymi obrazami. Formy w jej praktyce stawały się coraz bardziej surrealistyczne, w próbie odbudowania klasycznego stylu opowiadania dla własnych potrzeb. Orientacja stylistyczna skłania się ku estetyce symbolizmu, gdzie przedmioty, prozaiczne motywy, elementy przestrzeni. W kierunku estetyki symbolizmu, gdzie przedmioty, prozaiczne motywy i elementy przestrzeni zamieniają się w atrybuty, znaki i indeksy.

fot. Anna Biniecka

Anna Królikiewicz, urodzona 7 lutego 1970. Dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w 1993 roku, tytuł naukowy profesora nadany przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej 2018, doktorat w roku 2000, po uzyskaniu w 2010 roku tytułu doktora habilitowanego prowadzi Czwartą Pracownię Rysunku. W latach 2001-2003 uczyła w kilku pracowniach na wydziałach Sztuki i Projektowania Graficznego Bilkent University w Ankarze, od 2013 wykłada przedmiot Kształt Smaku w School of Form w Poznaniu. Oddana monumentalnemu rysunkowi i instalacji, zdarza się, że pisze (stała kolumna w magazynie „USTA” poświęcona związkom sztuk pięknych i pokarmu).
Autorka wielu wystaw indywidualnych, brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą, swoje prace pokazywała m. in. w Nowym Yorku, Istambule, Ankarze, Kilonii, Brukseli, na międzynarodowych festiwalach sztuki współczesnej, w opuszczonym sklepie mięsnym w Sopocie, refektarzu Zakonu Kartuzów, oliwskim lesie, pustym mieszkaniu na krakowskim Salwatorze, w warszawskiej Zachęcie. Na przełomie 2018 / 19 pracowała nad scenografią do dramatu według powieści Alexandra Dumas: „Die Bartholomäusnacht ” w Theater Freiburg w Niemczech.
Współautorka, redaktorka naukowa i współwydawca monografii naukowej “Międzyjęzyk” porządkującej wątek użycia pokarmu jako medium w sztuce współczesnej, foodarcie, sztuce relacyjnej w polu malarstwa, antropologii, historii sztuki.
Ostatnie realizacje z 2022 roku powstały na zaproszenie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie i metaforyzują zagadnienia dotyczące kuchni żydowskiej na wystawie ” Od kuchni. Żydowska kultura kulinarna”.
Laureatka nagród rektorskich za osiągnięcia artystyczne i pedagogiczne, dwukrotnie stypendystka miasta Sopot oraz Marszałka Województwa. Laureatka nagrody Prezydenta Miasta Gdańska za 25 lat pracy twórczej, oraz Muza Sopotu w dziedzinie Kultury I Sztuki 2019, nominowana do tytułu Człowieka Roku w Kulturze 2019 I 2020 (Pomorskie Sztormy 2019 i 2020), nominacja finałowa do nagrody Splendor Gedanensis 2020. W 2019 wyróżniona odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiejlogo

2020 | Art Inkubator Goyki 3 | Sopot

Logo Literacki Sopot
Logo BIP

Dołącz do nas na FB

Regulamin sklepu internetowego

Deklaracja dostępności

No Result
View All Result
  • O nas
    • O nas
    • Misja
    • Lokalizacja
    • Dla Mediów
    • Logo
    • Polityka Prywatności
    • Deklaracja dostępności
    • Regulamin zwiedzania willi
    • Regulamin coworkingu
    • Regulamin pracowni artystycznych
    • Regulamin czytelni
    • Regulamin pracowni krawieckiej
    • Regulamin najmu pomieszczeń i organizacji wydarzeń w parku
    • Newsletter
  • Blog
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Literacki Sopot
  • About us
  • E-Sklep
  • Kontakt

© 2020 Art Inkubator Goyki 3 | Sopot

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Accessibility by WAH